2021. április 15., csütörtök

a túlöntözés...

Kérdés Bugyi Diána: 

Kedves Csoporttagok! Segítségre lenne szükségem. Az alábbi képen látható tragédia érte a cserepes hortenziákat. Ősszel vettem őket cserépbe ültettem, a hideg beálltáig kint voltak, majd jöttek be. Jól el is voltak a lakásban nem túl meleg, de fényes helyen, az ablakból a nap csak kb. 9-ig éri őket. Gyönyörűen zöldelltek, hozták az új hajtásokat boldog voltam, hogy milyen szépek. Majd hirtelen egy hétvége alatt szinte teljesen elszáradtak elfonnyadtak és lehullottak a levelek? A talajukat kiszáradni nem hagytam sosem, ahol látszik igyekszem nedvesen tartani. A képeken az elmúlás fázisai láthatók, s ez három különböző növény. Mit csináltam rosszul, esetleg még megmenthető vagy mehet a komposztba? Mit tegyek velük, hogy túléljék? Megmenthetők még? Nagyon köszönöm a segítséget előre is.

Válasz Wágner Éva: 

túlöntözted, mivel nincs napmeleg nem tud kiszáradni csak a föld teteje amit te száraznak ítéltél és locsoltad a gyökere viszont vizes volt, nem tudta elpárologtatni... látszik, hogy vizes a földje, nem tudom milyen földbe ültetted...több infó kéne... a hortenzia nem lakásba való, télen is kint szeret lenni csak takarni kell ha cserépben tartod, mivel ősszel vetted nem tudott rendesen begyökeresedni, nem fejlődött mert már nem tudott, hűvös helyen kellett volna tárolni és világos de nem üvegen keresztül napoztatni ami ugye fókuszál... lehet, hogy gyökere még életképe..., amit én csinálnék az az, hogy kiásnám, megnézném a gyökerét mennyire van elrohadva és ha úgy ítélem meg, hogy semmi baja akkor vennék új savanyú földet és átültetném, kitenném a napra de estére betakarnám persze ha megszeretném tartani, itt most agyagcserépbe tenném az melegebb mint a műanyag... viszont Te döntöd el mit szeretnél


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése