2023. április 2., vasárnap

Tavasz 2023

Szeretem a hortenziát de nem vagyok a megszállottja és nem veszek állandóan max. pótolom ami kiment vagy éppen elajándékoztam mint nemrég egy kedves ismerősnek aki kivitte Angliába magával. Ezért vettem helyette 2-őt 

Olvasom a csoportokba ki mit vett, ki, hogy ültetett és ki az akinek már el is hervadt. Annak ellenére, hogy nincs szezonja sokan nem tudják életben tartani, pedig már 100szor le lett írva, hogy hogy kell tartani az előre hajtatott hortenziát.

Mostanában olvasom, hogy többen feladják és nem vesznek macrophyllát mert macerás. Csak annak macerás aki nem szívvel lélekkel áll hozzá. Sokan megveszik és nem tudják, hogy kell kezelni, hogy kell kiültetni, mit kell vele csinálni de ha előbb kérdeznének és utólag vásárolnának egész más lenne a helyzet de épp akkor van kedvező ajánlat és nem hagyják ott. 

Tudomásul kell venni, hogy MEGVÁLTOZOTT az ÉGHAJLAT, forróbbak a nyarak és a hortenziák amik eddig napon voltak szépen átkerülnek félárnyékba. Soha ne ültessünk egy hortenziát úgy, hogy ne kapjon a déli órákban árnyékot. Reggel 11-ig délután meg 16-órától mehet a napra. Ahogy Te sem bírod a forróságot úgy a virágjaid sem. Reggel jól locsold (áztasd be), hogy kibírja a napot de a forróságba is öntözni kell és itt az a rész amikor azt szoktam mondani, hogy félárnyék mert ezt meglehet öntözni mert a gyökere nem forrósodót fel.

 Ma már majdnem mindenhol csöpögtető rendszer van így bármikor kilehet nyitni akár telefonról a munkahelyedről is lehet irányítani a víz adagolást. Mindég figyeld meg, hogy a kertedben hol van árnyék a déli órákban és oda ültessük a hortenziákat. 

Tavaly amikor az a nagy hőségvolt a bugást árnyékba húztam és ami kertben van Annabelle azt is csak délelőtt süti a nap és gyönyörű. Épp most gányoltam ki az alját.

Nagyon sokan rossz tanácsokat adnak Pl. mehet a nap csak locsolni kell vagy a bugás bírja a napot, vagy az cserjés mehet a tűzőnapra...na ezektől kiver a víz. Nem mehet, mindég kell valami árnyék mert így csak kizsigereled a növényeidet.

És akkor a takarásról is beszéljünk. Én nem takartam egész télen azokat amik kivannak ültetve csak a mostani pár napi fagyoknál és ennek ellenére voltak fagyások viszont amik cserépben vannak azok védett helyen teleltek esőtől széltől mentes helyen és csak a gyökerét védtem. 

Mulcsot télen szoktam használni tő takarásra meg örökzöld ágakat de amikor jön a tavasz akkor felszedem még a mulcsot is és a cserepesekből is. Az hogy véd a kiszáradástól az rendben is van de az is lehet hogy nem veszed észre, hogy a talaj kiszáradt. A mulcs egy szerves anyag ami egy idő után lebomlik és pótolni kell és csak akkor véd meg a gyomoktól, kiszáradástól ha legalább 10cm vastag a réteg. 

Régen úgy tanultuk, hogy mérsékelt éghajlat van Mo.-on most pedig... 

Hazánkat három különböző éghajlati hatás éri, ezek a kontinentális, mediterrán, és az óceáni éghajlat. Nyugat felől az óceáni, északkelet felől a száraz kontinentális, és dél felől a mediterrán éghajlat fejti ki hatását, ennek köszönhető, hogy Magyarország 3 éghajlattípus ütközőzónájában található.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése