2021. október 13., szerda

Hydrangea macrophylla teleltetése saját tapasztalataim...

Sok szó esik a teleltetésről de biztos tipp nincs, ahogy a nyári időszakra sincs. Én 3 megoldást írtam mind a három bejött (ezeket ki is próbáltam) és nem volt problémám. Igen is kell takarni a macrophyllát ami ki van ültetve. Lehet levéllel, szalmával vagy mulcsal de kell a töveket takarni. A tavaszi fagyoknál meg a szárakat is kell védeni mert a macrophylla előzőév augusztusában hozza a jövő évi rügyeket és azok elfagyhatnak pláne ha fagyos szél fúj, ki is száradnak. Ez vonatkozik a kertbe ültetekre is és a cserepesekre is. Sok függ attól is, hogy milyen az adott éghajlat ki milyen klímában lakik. Az ország északi felében pl. sokkal hidegebb van mint a déli részén. Budapest az északi részen van. Az annabelle bírja a hideget azzal nem kell foglalkozni, mindegy mikor vágjuk vissza úgyis az új hajtásokon lesz a virág. Tanácsot sosem adok, ki hogyan teleltessen csak a saját tapasztalataim szoktam leírni. A cserepeseket már csak azért is kell védeni mert a földje teljesen elfagy így ha enyhébb az idő akkor sem tudjuk vízhez juttatni mert nem szívja fel a fagyott föld és alul kicsorog de ha védve van a cserép és a föld akkor az öntözés megoldható. Ha a cserepest éri a csapadék akkor nem kell öntözni de ahol eresz alá van húzva azt viszont kell. Én a tövéhez szoktam 1 dcl vizet önteni a gyökerekhez juttatom persze ehhez a földnek lazának kell lennie mert a fagyos föld nem issza be a vizet. A fólia sátor azért jó mert nem csak hortenziát lehet beletenni hanem sok növényt is melléteszek mint pl. őszi cserepeseket, a cserépbe nevelt levendulát de még a muskátlit is. A gyenge hortenziákat amik az idén lettek véve azokat is védem és a cserepeket betekerem buborékos fóliába és a földjét mulcsozom. Hiába mondják, hogy fagytűrő akkor is eltud fagyni. Nagyon sok mindent lehet kapni amivel lehet védeni a hortenziát de a legegyszerűbb a kertbe telepített takarásához le kell szúrni 4 karót körbe tekerni hálóval vagy fóliával és megrakni levéllel, ez a legegyszerűbb megoldás, a cserepeseknél ez is megoldható itt is leszúrunk karót de itt a cserepet betekerjük akár buborékossal akár jutával  felül hálóval és levelet szórunk rá.  És még egy nagyon fontos dolog amiről mindenki elfeledkezik nincs hó ami betakarja a növényeket (én nem láttam havat 5éve) ezért kell nekünk takarni... Ide teszek egy videót, a linket másold ki mert nem engedte beszúrni...

https://www.youtube.com/watch?v=vHKkDeFbUv8  

így is lehet fedetlen teraszon...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése