2022. január 17., hétfő

szezonkezdés...

Sok vita megy arról, hogy milyen helyre kell ültetni a macrophylát de én még mindég azt mondom, hogy félárnyék ami azt jelenti, hogy a kora reggeli vagy a késő délutáni nap a megfelelő sőt ha már kinyílt nem baj ha árnyékban van mert ott érzi jól magát igazán. 

Nem kell annyit locsolni, nem fog lekókadni és a talaj sem szárad ki pláne ha van alatta aljnövényzet. Olvastam pár külföldi oldalon. hogy igen is kell a félárnyék. Sokan erősködnek, hogy tegyük ki napra.

Vegyünk 1 példát: veszek egy macrophyllát és úgy ahogy van kiültetem a napra úgy egymagába ahogy szoktam látni és meglocsolom reggel aztán elmegyek dolgozni és mire hazajövök fekszik a földön. Sajnos sok ilyet látok. Ha ki akarod ültetni a frissen vásárolt növényt akkor ültesd árnyékba mert már virágja teljében van nem fontos neki a nap. 

A nap tavasszal fontos a rügyfakadás és levél növekedéshez de akkor is félárnyék, nem szabad egész napra kitenni a téli álmából ébredező növényt. Egymagába kiültetve nem érzi jól magát de csoportosan megvédik egymást és betakarják a földet, hogy ne száradjon ki. 

Én maradok a félárnyéknál tavasszal is és később az árnyéknál. A hortenzia a hűvös párás levegőt szereti ez pedig árnyékot jelent. 

Terméseztessen mindenki úgy neveli ahogy szeretné mert ez csak az én véleményem és senkire sem akarom rákényszeríteni. Persze vannak hortenziák amik bírják a napot de azoknak sem tesz jót az egész nap a napon lenni. Nagyon sok képen látom, hogy árnyékos részen vannak a hortenziák, teszek ide egy párat. 

Induljon a szezon azzal, hogy ha valaki kék hortenziát szeretne akkor februárban már adagolni kell a kékítő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése